Torsdagen den 30/8

Så här brukar det se ut, strax innan pappa skall gå att jobba!



Är de inte söta?

Nej nu piper jobb klockan, måste gå till Jobbet.

Så mycket vi kan



Här hemma gör vi för tillfället så mycket vi kan av allting....
sover så mycket vi kan,
äter så mycket vi kan,
sväljer så mycket medicin vi bara kan,
myser så mycket vi kan
och inte minst
busar så mycket vi kan!

Pappa tycker att Iza har varit så duktig och modig att hon fick en present.
En jätte plattis krokodil.
Nästan lika stor som Iza själv,
men en riktig krokdiljägare klarar allt.



Morgonmys



Myser så mycket jag bara kan i mamma och pappas säng!
Det är ganska roligt att busa ordentligt på morgonen och jag är jättebra på det  =)



Men inget varar för evigt så efter ett tag får man ju göra sig redo för en ny dag också.
Så här preppy såg jag ut när jag skulle till sjukhuset idag.
Vet inte om det berodde på kläderna men besöket gick rätt så  bra.
Det ena provet var inte helt bra ännu, men hade gått på rätt håll.
Så om dom inte hittar något annat så behöver jag inte ens visa mig på sjukhuset på två hela veckor.
Jippi!


Uppgraderade




Hej!
Efter en vecka på sjukhuset har vi äntligen blivit uppgraderade till dagvårdspatienter.
Detta betyder att vi får sova hemma i natt!
Och om feber och crp håller sig nere så får vi fortsätta med det och bara komma in på dagen.
Ska bli så skönt att få sova i egen säng, har nästan glömt hur det känns.
Egentligen ville doktorn ha kvar oss lite till, men ingen klarade av att sätta ny nål när den gamla sluta fungera.
Inte ens narkosläkaren klarade det och då stack dom ändå NIO gånger och varje gång sprack kärlet. =(
Så då fick dom ge sig och sätta in antibiotika som går att svälja istället.
Så utan nål fanns det ingen anledning att sova på avdelningen.
Håll nu alla fingrar och tår för att vi ska få stanna hemma och att läget inte ska försämras igen.
Vi kommer ju ända att få springa på massor av undersökningar och träffa en bunke doktorer den närmsta tiden utan att vi behöver bo där också.
Nu börjar klockan bli mycket och det är dags för medicin och sen vill jag mysa med min kudde.

God natt



Permis

   

Hej på er alla!
I måndags fick mamma och pappa nog av mina febertoppar så mamma och jag åkte till sjukhuset.
Och där har vi fått stanna........
Dom har dragit i mig, stuckit mig och tjatar hela tiden om att jag MÅSTE äta.
Jag har lyckats dra på mig en urinvägsinfektion som gått ut i blodet,
men nu börjar jag bli lite piggare och orkar till och med skratta ibland.
Så när jag lovade doktorn att jag skulle försöka äta lite mer så fick jag gå hem någon timme på permis.
Så idag kommer hälsningarna från sängen.
Hoppas att man får komma hem på riktigt snart.

Nu säger mamma att det är dags för mat IGEN,
så jag får väl gå.......
Kramar

Hej hopp febertopp!

Nu är vi hemma igen och med oss ner har vi pappa.
Tjohooo!
I onsdags hoppade vi på bussen som gick ner till stationen, vi kom fram i god tid så vi hann med köpa både tidning och fika till mamma innan vi gick och väntade på perongen.
Efter en stund kom det gigantiskt stora tåget vi skulle åka med och vi kunde tillsammans med massor av andra resenärer gå ombord, stuva undan vagnen och leta efter våra platser.



Det fanns massor att titta på så jag hann inte ens bli det minsta nervös.
Men hungrig blev jag fort, antar att man blir det på resande fot.
Och när man har ätit blir man ju ganska trött så då tog jag mig en tupplur.
Tur att SJ har hyfsat sköna stolar.



När jag vaknade så trodde jag att vi minst skulle vara framme,
men se det var vi inte.
Mamma tog med mig på en utflykt till bistron så att vi fick något att göra en stund.
I bistron fanns det flera större barn som bråkade med sina föräldrar och jag hade nog kunnat titta på hur länge som helst om inte mamma till slut tyckte att vi skulle gå tillbaka och packa ihopa våra saker.
En liten stund senare var vi framme och pappa stod och tittade efter oss från perongen.
Jag fick massor av pussar när vi kom av!
Innan vi satte oss i bilen och åkte vidare gick vi en runda i Göteborg.
Men det blev bara en kort runda för vi skulle ju köra vidare och hälsa på farmor och farfar.
Det hela blev en toppendag, men kanske lite för mycket för senare på natten fick jag feber.
Mycket feber!
Så resten av tiden tog vi det rätt lugnt och på fredagen kollade vi hur väl sjukvården i Lysekil fungerar.
För att vara säkra på att det inte var något allvarligt fel på mig besökte vi farbror doktorn som kollade lite på mig.
Under tiden vi väntade inne på rummet var jag så trött att jag inte ens orkade hålla min ögon öppna, men när doktorn kom fick jag ju samla alla mina krafter öppna ögonen, resa mig lite upp mammas knä och fyra av ett litet leende.
Resultatet blev att doktorn sa att det här såg ju inte så farligt ut och mamma och pappa suckade djupt.
Vi fick åka hem och fortsätta med alvedon tyckte han. Tur för honom att alvedon är ganska gott, annars hade jag protesterat högljut.
Igår åkte vi hem till Malmö och jag har fått ännu mer alvedon, börjar tröttna på det nu.
Det är ju gott, men inte såå gott.
Men idag har jag varit feberfri under några stunder och har då orkat med lite bus.
Tänk att pappa kan bli så glad när jag busar!



Blek men glad.
Men när man inte är på topp är det ändå skönast att mysa med pappa eller mamma.



Och det är precis vad jag tänker göra nu.
Hoppas att ni också får en mysig söndag i soffan.

Snart så

Är så nervös att jag knappt klarar av att äta ikväll.
 För imorgon ska jag ut på ett stort äventyr.
Då packar jag min väska och åker till pappa!
Vi ska åka med ett stort, snabbt tåg hela vägen till Göteborg där vi blir hämtade.
Så det blir till att somna så tidigt som möjligt idag om vi ska orka, speciellt mamma behöver nog lite extra sömn.
När vi kom hem idag passade jag på att leka med nästan alla mina leksaker,
man vet ju faktiskt inte när man får se dom igen.



Så här ledsna blev när vi såg att pappa inte hade svarat på vårt inlägg idag =(
Men jag får väl min utlovade puss i morgon va??
Och du behöver inte vara så snål utan du kan gott ge en till mamma också.

Bara timmar kvar.
Längtar!

En bättre dag



Tittut!
Idag har det varit en mycket bättre dag än igår.
Vi började dagen med att gå ut och gå en runda och sen styrde vi hem till Vilton och hans mamma.
Där hemma fick dom stora god fika.
Och jag fick träffa dom tuffa killarna Vilton och Frans.
Visste inte riktigt hur jag skulle bete mig hela tiden, men jag tror att dom tyckte om mig i alla fall.
Vi satt länge ute i skuggan ute på deras gård,
där var jätte skönt och vinden svalkade alldeles lagom.



På eftermiddagen gick vi sen bort och tog bussen hem till kusinerna,
ja eller rättare sagt missade bussen och fick ta nästa men fram kom vi.
Ute i Riseberga var det som vanligt full fart och dom badade ute i trädgården när vi kom.
Framåt kvällen fick vi mat och jag sov lite i vagnen.
När dom väckte mig var det dags att åka hem och med mig mig fick jag massor av saker,
bland annat kläder, skor och lite leksaker.
Den ena leksaken var en latjo telefon som spelar musik och en annan var ett lejon.
Så nu har jag sysselsättning ett bra tag framöver.



När vi hade varit hemma en stund ringde pappa.
Sååå glad jag blev när jag fick höra hans röst i telefonen.
Jag blev så glad att jag försökte ta telefonen från mamma sen. Hon pratar ju ändå alltid med honom, nu var det väl ändå min tur. Dessvärre råkade jag komma åt något så pappas röst försvann.
Vilken tur att mamma kunde trolla dit den igen!



Så här glad blir jag när jag får prata med pappa.
Jag skrattade så mycket att mamma inte kunde fokusera
och tog suddiga bilder. Men, men....

Tack för idag
VI ses i morgon

Mysig eftermiddag i parken, haahaaahaa

Idag har solen varit framme hela dagen och vi tänkte göra det mesta utav solskenet (och förbränna lite av godiset mamma stoppade i sig igår) och tillbringa dagen i Pilldammarna.
Sagt och gjort så vi drog iväg!
Allt fick dock snart en något komisk vändning,
mamma blev illamående i solen och visste inte vart hon skulle ta vägen.
Helt okej med skugga tyckte jag, då kunde jag ju ändå få mat medan vi flämtade ut.
Men var var flaskan?
Jo, på köksbänken hemma.......
I skötväskan fanns det pulver och vatten men ingen flaska.
Mamma suckade djupt och började nästan lipa, men vad hjälper det.
Hon säger att man kan bli så när man inte får sova längre än till 04.00.
Tror ni på hennes ursäkt?
Själv vet jag inte riktigt.
Om hon glömmer så viktiga saker i fortsättningen får du nog fundera på att inte lömna
henne ensam med mig igen pappa.
För att glömma min hunger fick jag snällt ta en kort tupplur. Mamma tyckte den var lite för kort, men från och med nu har inget att säga till om!
Så vår eftermiddag i parken slutade som en timmes lång panikartad "promenad".
För att straffa henne lite extra har jag nästan helt struntat i att vila under resten av dagen.
Hon kan gott roa mig istället.
Vi får se imorgon om hon lidit nog.........
Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig och om mamma är smart så gör hon samma sak.



Puss och kram

Grattis farfar

image88

Ledsen att jag och mamma inte kan vara där och fira din födelsedag.
Hoppas att du får en bra dag ändå!
Vad har du önskat dig för presenter?
Stora eller små?
Vi skickar i alla fall en massa bamsekramar.

Ps Hälsa min pappa att vi ska försöka gå in i kväll och skriva lite till honom (och lite till alla andra) också.



Godnatt!



Hej pappa!



Jag ville bara säga
GODNATT
och skicka



en stor blöt puss.
Smaack!

Tivoli

 

   

   


I onsdags tog vi med oss mormor, morfar och farbror Karl
och åkte till Tivoli i Köpenhamn.
Så mycket folk, saker och färger det fanns att titta på där!
Vi hade jätteroligt och pappa och Karl åkte häftiga karuseller,
slänggungan här ovanför tyckte dom dock var för högt uppe i luften.
Själv hade jag fullt upp med att hålla koll på allt och alla
och att beundra fiskarna och hajarna i akvariet.

Igår gick jag och mamma till en något lugnare park,
Folkets Park i Malmö.
Där träffade vi morbror Johan, moster Jenny
och kusinerna Betty och Leo.
Efter en stunds lek på lekplatsen gick vi och fikade och sen strosade vi runt på stan.

   

Idag åkte pappa och farbror Karl iväg till Lysekil,
han åkte för en liten stund sedan och vi saknar honom redan....
Så här kommer dagens puss och kram
från mamma och mig!



VI ses snart


RSS 2.0