Stoj och plask

I förra veckan bodde kusin Betty hemma hos oss
så då blev det mycket bus och lek men också mys i soffan med popcorn och film.

I fredags var vi på miniplask för första gången.
Under tiden fick Betty vänta på oss hemma hos mormor.
Hur var det då under första besöket i bassängen?
Jo vi hann bara komma in i hallen så blev Iza helt till sig när hon såg vattnet och dom andra barnen.
Hon skrattade, hoppade och kunde inte sitta still.
Ännu bättre blev det när vi gick ner i vattnet och hon kunde börja plaska.
Hon plaskade så mycket att dom andra barnen fick hålla sig på säkert avstånd.
Tillsammans med en pojke var vi dom enda nybörjarna men det märktes inte det minsta.
Iza blåste bubblor, hoppade och lekte som ett proffs.
Hon till och med "dök" från flytmattan när hon bara höll mamma eller pappa i händerna.
Sista minuterna var lite trötta men tröttheten var som bortblåst när hon fick följa med pappa in i den varma duschen.
Nu på fredag tänkte vi ge oss på ett riktigt dyk med hela huvudet under vattnet.
HJÄLP!!
Varm, torr och med banan i magen var hon så här lycklig när vi satte henne i den nya bilstolen innan hon utmattad somnade.



Nästa gång ska vi komma ihåg att ta med oss kameran in och ta våta plaskbilder.
Fram tills dess ska bara se till att kurera förkylningen hon drog på sig!

Tisdag

Igår hade vi pappa hemma hela dagen.
Underbart!
Nu vet på riktigt hur mycket vi saknar honom när han inte är hemma =(

Men anledningen till att han var hemma var kanske inte så rolig,
vi skulle till sjukhuset och göra ultraljud och röntgen på Izas njurar.
Det gick bra men på slutet blev hon trött och JÄTTE ledsen.
Men vem hade inte blivit det när dom får göra om allt för att dom missade första gången.
För att hon var så duktig fick Iza ett bokmärke av sköterskan (sitt första någonsin) att sätta i sitt album.



Och sen fick hon mysa med mamma och pappa resten av dagen.
Vi började med vällingstopp och konstbeundring på Konsthallen.
Sedan gick vi en runda och passade på att äta lunch när Iza helt utmattad slocknade i vagnen.
Efter lite mer promenad var det dags att visa pappa att det inte bara hos doktorn man är modig,
så vi gick till parken och parkerade rumpan i gungan och så gungade vi högt, högt, högt!





Dagen avslutade vi hemma hos Elsa och Göran med smörgåstårta och godis.
Mumma!
Idag ska vi ordna tårta till morfar som fyller år och så ska vi göra iordning lite hemma för ikväll kommer
Betty och sover över.
Gissar på att det blir massor av bus i sängen.

Dagen efter

Mamma säger att det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.........
Så nu har hon fått fixa en overall till mig så vi kan vara ute oavsett hur kallt det är.
Hon sa en del mindre fina ord när hon gjorde den, men nu är den klar och faktiskt riktigt varm och go.



Vad har vi gjort sista tiden?
Mamma fortsätter att sticka iväg för att köra bil och nu har till och med jag fått åka med henne
och jag lever fortfarande.
När mamma drar iväg är jag hos antingen mormor eller morbror, vad skulle jag gjort utan dom!


Vad mer?
När det är rått och kyligt ute är det extra skönt att mysa i badkaret så det gör vi en del.
Det gillar jag verkligen, man kan ju plaska, flyta och bubbla hur mycket som helst där tillsammans med mina fiskar.
Nästa vecka ska vi börja bada i bassäng. Undrar om det finns fiskar där?




Igår var vi på 80-års fest.
Det var gammelmormor Elsa som fyllde år och vi fick festa på stor kalkonmiddag med alla tillbehör.
Mums!



Här har vi ju födelsedagsbarnet själv.



Och här är hon tillsammans med mormor och gammelmorbror Ulf.
Vi stannade länge, inte förren halv ett på natten var vi hemma.
Så idag låg vi kvar länge och mös i sängen.
Riktig dagen efter känsla.
Nu på kvällen har mamma varit ute och kört bil med pappa igen och i morgon får jag äta frukost hos mormor
för då är det dags för ännu en lektion.
Hoppas att det blir många skogs utflykter och sånt när hon är färdig!

Coolt

Det finns mycket i denna värld som är häftigt och jag har nu upptäckt en till:
Gungor!!
Det kitlar helt underbart i magen och mamma kommer närmre och försvinner bort en bit omvartannat.
Man kan ju inte göra annat än att skratta.
(det vill säga efter en liten stund när man har vant sig och slutat ihhha)

Ungefär så här gick det till:



Mamma varför sitter jag här?



Oj det rör ju sig, kanske bäst att hålla i sig. Ihhh!



Jag ser ju massor härifrån.



Mera mamma fortsätt........



Det här tog på krafterna, bäst att fylla på.
Kan vi gå hit i morgon igen?

Glömde ju kräftorna



Sist vi bloggade glömde jag ju berätta att jag varit på kräftskiva
och smakade på dom där konstiga sakerna med vassa klor och
långa spröt.




Lite svårsmält, men salt och gott!



Titta vad som gömmer sig i mammas mage...............

Både igår och idag har jag fått vara med morbror en stund på dagen.
Varför.......?
Jo, för att mamma och pappa har fullt upp med att kolla vad det är som lurar där inne i mammas mage.
Och då får inte jag vara med! =(
Men morbror är rolig och mamma har berättat allt som hänt för mig ändå.

Och jag har fått se den här bilden...........

image133

Här är vår lilla Mini!
Och bebisen var verkligen mini, så liten att dom flyttade datumen med två veckor.
Mamma och pappa säger att dom nog har fel, men vi får väl se vem som har rätt!
Det var i alla fall en livlig krabat som mest låg och hoppade hela undersökningen,
försökte nog visa sig från sin bästa sida.

Vad har mer hänt sedan sist?
Tja, jag har vuxit massor rent intellektuellt.
Jag gillar att läsa böcker, gärna sådana med päls i.



Och så har jag visat mina föräldrar att dom kan sluta tjata om det där med att krypa,
det finns ju andra sätt att ta fram.
Så här t ex:



Det är bara att lägga vikten på huvudet och skjuta på!

Efter alla dessa framsteg tyckte mamma att jag var redo föratt gå på bio för första gången.
Sagt och gjort!



Vi såg en film hette Kärlek på menyn och här är lite mingelbilder av dom andra som var med:



Det var ganska mysigt på bion och rätt så lönsamt också.
Vi fick med oss en massa blöjor och mat hem!

Hörs snart

RSS 2.0