Bebisdag

Vilken massa bebisar!
Började dagen med att göra en bebisjacka till en ofödd bebis och gick sen och pratade med bebismagen den ligger i. Träffade även magens storebror, Sebastian.
Därefter gick vi till parken och träffade mammor och bebisar från föräldrargruppen, Emilia, Märtha, Hugo och Niclas. Passade på att flörta lite med pojkbebbarna, dom såg ju så stora och starka ut =)
Från parken rusade vi till pappas jobb och träffade en till "tandtekniker bebis," Ella.
Och nu ska vi iväg och köpa bebisblöjor och lite andra tillbehör.
Mycket bebisar blir det!



Inte konstigt att man blir trött ibland..............

Pyjamasparty

Igår var vi ute i Riseberga tills sent på kvällen. Så sent att det blev lite utav ett pyjamasparty!
Vi mös först med vars en glass som vi sprang ut och  köpte av glassbilen efter maten, sen tittade vi lite på bolibompa på tv.
När Betty och Leo fått på sig sina pyjamasar och var klara för sängen var det dags för Iza att göra sig i ordning.
Detta klarade kusinerna av helt själva dom bytte både blöja och satte på pyjamasen.
Det gick så bra att vi hann med att posera för ett foto innan det var tid att hoppa i säng.



Snart är det dom som får vara barnvakter!

Väl i säng läste vi två sagor och kan du gissa vem det var somnade först?
Jo Johan tätt följd av Iza......... Efter en stund somnade även dom barnen som egentligen skulle nattas.

Morsdagkramar

Vi passar på att skicka morsdagskramar till våra mammor, mormödrar, farmödrar, gammelmormmödrar och gammelfarmödrar!
STOR KRAM
 
Innan sommarsolen kommer på riktigt är det bästa att öva på att använda solglasögon.
Vi lånade ett par och så här coolt blev det.



Det får bestämt bli ett par i sommar.

ZZZZZZZ........

Veckan har börjat bra!
Vi har varit på bvc och lyssnat på lungorna, dom lät bra så det är bara i näsan och halsen jag har en massa slem.
I måndagskväll var vi ute hos kusinerna och tittade på deras nya kanin. Han heter Hampus och är grå, nästan samma färg som vår bil. Hihi.
Lärde mig en ny lek av moster, man ligger på en kudde på golvet som någon drar runt. Jätteroligt! Så nu vet jag hur mamma ska sysselsättas.
Igår var vi ute med vagnen nästan hela dagen och på kvällen gick vi hem till mormor och morfar och åt middag. Passade också på att ha skriktävling med morfar, vi tror att morfar vann för jag blev så paff att jag slutade skrika. Trodde inte att det fanns fler med samma röstresurser.
När dom som tillåts fast föda fikade efter maten fick jag två nya nappar, en rosa och en lila.
Riktigt snygga och flickiga, så nu kanske folk ser att jag inte är en pojke bara för att jag har en blå och grön mössa.
På vägen hem gick jag och pappa och tittade på alla fina lampor.
Spännande.
Efter allt detta har jag sovit som en stock, faktiskt hela natten för första gången. Så skönt.
Synd bara att mamma inte också sov, hon vaknade ju hela tiden för att kolla mig.
Undrar vad som kommer att hända idag........



Ny vecka = nya äventyr

Då var det måndag igen!
Just nu skiner solen, låt oss hoppas att det håller i sig för det hade inte varit helt fel att komma ut några timmar idag.
Kanske går vi ner en runda i parken igen och tittar på alla bebisar i dammen (ankungar och gässlingar =) )





Jag har ännu inte riktigt förstått charmen med mitt babygym,
men jag har så smått börjat vänja mig vid att bli lagd där
och i korta stunder kan det vara riktigt roligt.
Iza



Ha en bra dag!

Grattis Wilja!

Nu skulle vi varit i Stockholm och firat Wiljas dop,
istället tillbringar vi tiden hängandes i bärselen eller så här...



Men vi tänker på er och ser fram emot att träffa er snart.
Har redan varit inne och kollat på biljetter till Umeå!
Och då stannar vi nog en hel vecka. JIPPI!

Men vi får nog ägna oss åt att ta näsdroppar och bära på bärselen ett par dagar till i alla fall.

Grattis till Wilja och dopet! presenten står här färdig, men ni får suckta efter den lite till =)

Förkyld =(

Nu är vi hemma igen!
Med en förkyld Iza =(
Bilturen ner gick relativit bra, men väl nere så orkade hon ingenting och inget kunde trösta. Det blev till att ta ett varmt bad och ta på pyjamasen hoppa ner i mammas och pappas säng.
Nu hoppas vi bara på att det inte håller i sig, vi har ju en massa roligheter inplanerade denna veckan.

Vi passar också på att gratulera Vilton till dopet! Hoppas att ni fick en fin dag med familjen. Vi ser fram emot fina bilder från dagen på er sida.


Hej svejs!

image21
Iza vill inte alls sitta framför datorn idag och nu far vi iväg till farmor och farfari lysekil.
Hoppas att det inte regnar hela tiden för räkbaguetterna i smögen är efterlängtade.
vi hörs efter helgen, när hela denna sidan är full av kommentarer!  =)


Skärpning!

Hmmmmmmm.....................................
Vi kan allt se att ni är här inne tittar runt, men ni lämnar ju inga kommentarer!
Varför inte, era tråkmånsar?
Nåja, men så här överraskad blir jag om ni skriver!
image20

Hej svejs!



Vet ni vad?!?
I tisdags var jag hos mina kusiner Betty och Leo och under tiden vi var ute i rekreationsområdet och spatserade så hann Betty lära sig att cykla. Wow vilken tjej alltså! Vi blev så imponerade allihopa.
Naturligtvis glömde mamma och pappa att ta foto på henne när hon for fram, men här är jag fotad tillsammans med både Betty och Leo.
  


Kan passa på att bjuda på lite andra bilder också. När jag var en vecka gammal åkte vi iväg till Lysekil för att träffa familj och vänner där uppe och då såg det bland annat ut så här.
  
Det gäller att var väl rustad och förberedd när man ska ut och åka så långt =)

Vilket stohej det sedan blev när vi väl kom fram!
Alla skulle säga hej och pussas och kramas, människor som hundar.
Men för all del jag gillar uppmärksamhet så jag klagar inte.


Och avslutningsvis kan jag visa er hur stor och stark jag är nu idag.

Jag vill ju också kunna fara fram på en tuff cykel snart så det gäller att träna benmusklerna!


Många kramar från oss......

RSS 2.0