Vardag

Hej alla glada!
En liten uppdatering från oss kommer här:



I helgen var farmor och farbröder nere på en snabbvisit.
Utöver att hälsa på mig (så klart) passade dom på att göra farbror Fredriks lägenhet helt klar för försäljningen.
Onödigt att jobba så mycket han kunde ju ha gett den i present till mig, han hade inte ens behövt slå in den i presentpapper!
Bara tänk vad mycket leksaker jag hade fått plats med där....... =)

Nu i veckan har vi ägnat lite tid åt lite ärenden och sånt, eller mamma och pappa har ordnat och jag har hängt med.
Vi har bland annat fixat med försäkringskassan, banker och mäklare.
Och så har mamma hunnit köra lite bil på körskolan.
Undrar hur många lektioner hon behöver egentligen!?!

Förra veckan var det sportlovsvecka och vi passade på att vara lite extra sportiga och åkte till simbassängen TVÅ gånger!
Den ena gången var morbror Johan med så att jag kunde visa honom hur bra jag kan simma med armringar.
Det gick så bra att jag en stund glömde att jag inte hade dom på mig.......... Ojoj!
Men det gick bra det med.
När vi ändå var där passade jag på att testa vattenrutschbanan också.
Första gången gick det jättebra, andra gången visste jag vad som skulle hända och då var det lite läskigare.

I morgon är det simdags igen, men vi får se om det blir något av denna gången.
Typiskt nog har vi ju gått och blivit förkylda så vi får se om vi orkar med något bad.
Annars får vi kanske nöja oss med badkaret.
Det tycker både jag och mamma fungerar utmärkt även om vi inte kan bada där tillsammans så mycket längre.
Jag får ju inte plats när den där jättemagen ska ner i vattnet!
Nej då är det bättre om hon håller sig brevid karet och lämnar plats åt mig och ALLA min badleksaker.

Den där magen har även börjat göra att mamma beter sig lite underligt ibland.
Hon låter märkligt och tar sig fram i en snigels hastighet.
Tur att man kan gå till pappa när man vill något.




Bevis



Här är bildbevis till alla tvivlare!
Jag går nu vart jag vill, när jag vill!!!!!!!
(om inte mamma och pappa sätter stopp för mig)
Tidigare har jag ju gått lite kortare sträckor själv och velat ha föräldrarnas stöd under dom längre utflykterna.
Men inte nu längre.
I söndags firade jag friheten med att gå runt HELA leksaksaffären Toys´r ´us
och jag vill lova att den inte är liten.
Det var mycket roligare att gå själv där än att sitta i vagnen,
jag kunde ju titta och känna på så många fler saker än tidigare.

Mamma fnissade lite i förmiddags när hon knäppte bilden här under,
men jag tror att hon mest var avundsjuk för att det inte var hon som fick ligga och sova middag.



Nej, nu är det dags att dra runt och undersöka lite fler saker innan dom får för sig att
dom ska stoppa mig i sängen för natten.
Nog för att det kan vara skönt att sova, men man missar ju så mycket.



Alla hjärtans dag och en titt på Mini



Då har det varit Alla hjärtans dag igen
och vi hoppas att ni alla fick en mysig dag tillsammans med nära och kära.
(Självklart med lite extra uppvaktining!)

Innan vi berättar vad vi gjorde denna dag så vill vi börja med att gratulera morbror Johan som i veckan tog sitt körkort.
Grattis!!!
Nu får han åka ut och köra hur mycket han vill och kan glömma allt han lärt på körskolan =)

Tillbaka till den 14:e februari.
Kan man fira denna dagen på ett bättre sätt en att åka och tjuvtitta på det lilla extra hjärtat i mammas mage?
Så på förmiddagen åkte vi tillsammans till kliniken och tog oss en titt.
Lilla Mini har växt till sig ganska bra och beräknas i dagsläget bli ungefär lika stor som sin syster var när hon föddes.
Med andra ord runt 3600 g.
Just nu väger hon ca 2100 g och såg väldigt välmående ut, rund och fin om mage och kinder.
Snappade ni nu upp vad vi skrev?
Ja precis, HON stod det!
Vi har nu bildbevis på att Mini är en flicka och barnmorskans tvivel är helt borta.
Här kommer en bild på hennes ansikte.
(Inte den bästa bildkvaliten, men så är det ju inte vi som tagit bilden heller =) )

image286

Hoppas att ni kan tyda den någorlunda där hon ligger med moderkakan som huvudkudde.
(hjässan åt höger på bilden och munnhålla ungerfär i mitten)

Pappaledig!

Hej, nu är jag inne på min andra vecka som hemma pappa!
Som mamma nämnde så passade jag och Iza på att åka till farmor och farfar under första dagarna av min påbörjade "ledighet". För vi ville inte störa hennes pluggande till vägverkest teoritest (psst hon klarade det....).

Det var stormvarning i landet på fredag när vi skulle sätta oss i bilen men vädret höll ända fram till Lysekil.
Men på lördagen började det att snöa, här är vi i snöyran.



Sen tog vi en tur till gammel mormor!
Här fick vi kaffe och kaka.



Vi får inte glömma att man skall faktiskt äta med hela kroppen även ögonbrynen.




Hmm, sen måste man ta en tur till Torp för att shoppa och visa upp sig, här går vi med farmor



och skrika förstås....

På väg hem till Malmö tog vi ett kort stopp i Lödöse hos tant Maria och Alva.
Här fick vi god mat och dryck. Iza tyckte verkligen om de hemmalagade köttbullarna.





Så efter det goda stopet kunde vi ta oss vidare till den efterlängtade mamman.

Fortsättning följer......





Saknar er!



Då sitter man här hemma ensam.............
Johan gick idag på sin pappaledighet och inleder den med att åka iväg till Lysekil med Iza.
Och vi ska inte ljuga här behövs vila och en del teoripluggande men det
blir snabbt ensamt och tomt i lägenheten när dom åker =(

Får göra det bästa av tiden och ladda inför nästa vecka,
snart är det tisdag och dom är hemma igen!

RSS 2.0