Smaskens



Hmm, undrar vad som kommer att hända idag?

Jo det blev en händelserik dag.
Jag fick för första gången smaka på riktig mat.
Underbart gott och kladdigt!



Nam nam potatis och blomkål.


Nästa dag hämtade pappa ner sittvagnen, så nu kan jag se allt när vi är ute och går.
Dessutom får jag nu all min välling på flaska
och mamma och pappa anförtodde mig en stor hemlighet.
Och jag har lärt mig sitta själv. (Även om jag trillar ibland när jag inte koncentrerar mig)
Alla dessa förändringar måste ju betyda att jag håller på att bli STOR!

Idag ska jag försöka vara så snäll som möjligt för just idag firar
föräldrarna bröllopsdag.
Kanske ska erbjuda mig att hålla mig borta några timmar en kväll som present.
Många pussar och kramar får dom i alla fall.

Riddare och andra tuffingar



En av dagarna under tiden vi var i lysekil kom det ett helt gäng med färgglada kläder och roliga hjälmar.
Dom skulle delta i ett tornerspel och vi drog naturligtvis dit för att övervaka.
 
Innan riddarna hoppade upp på sina STORA hästar kollade vi in farmor när hon visade upp att Wilma kan springa hinderbana.
Dom var duktiga bägge två!







Vi fick en mysig eftermiddag i gräset!

Sova i egen säng!

image56

Nu är vi hemma igen!
Med oss hem har vi farbror Karl, så vi ska försöka ta med oss honom ut på bus i veckan.
Vi har haft det jätte trevligt hos farmor och farfar, så roligt att mamma inte har hunnit gå igenom alla foton ännu.
Vi lovar att skriva och berätta lite om allt vi hittat på,
men nu ska vi njuta av att sova i våra egna sängar.
Vi önskar också farmor och farfar fortsatt mysig semester, kanske extra mysig nu när dom har huset för sig själva.
Och Iza hälsar att hon önskar sig en "ljuddämpare" när ni är i Harley shopen nästa gång!

Det rullar, det rullar

Hmm, vi har inga sladdar med oss till kameran så bilder får vänta.
Men det betyder ju inte att det inte händer något!
Idag har vi varit och träffat pappas internetkompisar,
nu är han iväg och festar tillsammans med dom.
Mamma säger att han kommer att ha ont i huvudet i morgon.
Undrar varför så mycket har jag ju inte skrikit.

Mamma och pappa är ju inte alltid så roliga och då får man roa sig själv
och det har jag gjort den senaste tiden.
Jag har bland annat kommit på att man kan rulla tillbaka på rygg när man lekt på mage,
så nu ligger jag långa stunder på golvet och bara rullar fram och tillbaka.
Blir lite irreterad och trött på det ibland bara,
jag menar ska det inte hända något mer när man kämpar så mycket?
I vilket fall som helst så har mamma fotat så jag har bildbevis på att jag KAN SJÄLV.

För en liten stund sedan så badade jag med mamma och då såg jag att det fanns något konstigt längst nere på min kropp.
Jag har sett dom några gånger förut, men kom jag på att man kan ju smaka lite på dom också.
Fick något i munnen som mamma kallade stårtå, får nog undersöka dom lite mer senare.

Semester!

Nu är den här,
den svenska sommaren i högform!
Med andra ord så regnar det. Men vad gör väl det, vi njuter av att det är semester och att vi kan mysa tillsammans.
Än så länge har vi hunnit med ett gäng promenader, gått runt och fantiserat och tittat på hus, besökt Trelleborg, Helsingör och Helsingborg.



I morgon drar vi en bit norrut till Lysekil för ett litet tag. Vi hoppas på sol så att vi åtminstone kan doppa tårna i det stora havet.

Snart........

Ville bara säga att i morgon eftermiddag går min pappa på semester!
Gissa om vi ska ligga och mysa på morgnarna......



Fram tills dess får jag roa mig med lite balansträning i gåstolen.

3 månader!

I morgon är jag tre månader gammal!
Tänk vad tiden går fort,
för att markera denna dag har vi idag varit på BVC och fått den första vaccinationen.
Passade också på att kolla hur stor jag är
och jag vägde 5 850 g
och var 61,5 cm lång.

Ute är det grått och molnigt,
så därför bjuder vi på ett soligt leende.



RSS 2.0