BRÖLLOP

image121

Nu har vi varit på bröllop!
Helt underbart var det.
Alla var jättefina, jag med så klart.
Vi åkte till en liten fin kyrka i närheten av Knislinge
och dit kom också morbror och Johanna.
Betty visade vägen för dom ner för kyrkgången och sedan frågade prästen
dom något där svaret var ett högt och tydligt:
-JA!
Sedan tyckte jag att dom borde vara färdiga och försökte roa mig med att överrösta
solisten. Då tog pappa mig i ett bestämt grepp och vi fick lämn kyrkan.
Nåja.
Alla kom ju ändå ut en stund senare och då kastade vi ris och rosblad och blåste en massa bubblor.
Resten av kvällen var det fest!
Vi åt massor av mat, sjöng, hurrade och dansade så mycket vi orkade-







Nedan följer lite bilder på hur några av oss gäster såg ut.







Stort grattis från mig och mina föräldrar!
Puss och kram

Pappatid



Hela helgen har mamma antingen suttit vid datorn eller symaskinen.
Måste jobba säger hon hela tiden.
Så tråkig!
Men jag har fått spendera en massa tid med pappa och det gillar jag.
Nu väntar jag bara på att allt inför bröllopet ska bli klart så att jag får mamma tillbaka helt.
Tur att pappa finns och att man är bra på att roa sig själva.




Gissa vad......

Igår var jag hos doktorn med mamma och pappa,
men denna gången var det ingen som skulle dra och peta på mig.
Nej vi var där för att få en första kik på mitt nya syskon!
Och det fanns ett litet litet kryp där inne i mammas mage,
mindre än tre cm var den.
Men hjärtat slog för fullt så det verkar som att jag får ett syskon i ett års present!

I veckan som gått hr vi hunnit med en del,
vi har bland annat träffat kompisarna i föräldrargruppen (eller -bamseklubben som den också kallas).
På bilderna nedan kan ni se Emilia, jag och Hugo, Nicklas och Janne samt Hugo och Emma.
Några fastnade inte på bild denna gången, bättre lycka nästa gång!


 

Tack för bilderna Malin.

Och i helgen har pappa varit på svensexa och jag och mamma har varit på möhippa.
Det är morbror Johan som ska gifta sig med Johanna och det ska ju firas.
Vet inte riktigt vad pappa hade för sig, men har hört ryktas om att dom drack mycket öl, lekte konstkännare och sjöng kareoke. Vi hann med både äventyr längs kanalen och magdanslektion.



Johanna hade på sig en massa konstiga kläder hela tiden så ibland kunde jag inte riktigt slita ögonen ifrån henne.
Med under dagen kom även en annan tjej, hon heter Felicia och vi är nästan lika gamla.
Vi presenterade oss för varandra och smakade på varandras fingrar, mums.



Nu bär det av till Bvc om en stund,
mamma sa något om en spruta......... =(

RSS 2.0